• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Lista över kreditupplysning för smslån samt blancolån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
upplysning

soliditet och business check
kan man se dessa upplysningar i
MIN UPPLYSNING
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej gott folk.

Vilka kreditupplysningsföretag är det som egentligen bara kan se missbrukskrediteringar? Enligt mig är det ENDAST UC(upplysningscentralen) som uppvisar detta. Jag har aldrig i någon annan kreditkopia sett att detta stått med.

Utan det står endast - Inga betalningsanmärkningar finns registrerade.

Någon som vet?
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Själv har jag dålig kredit, och har bara fått lån från de bolag som använder sig av bisnode. Någon annan med den erfarenheten?
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Missbruksregistreringar görs väl bara av kreditbolag/banker som använder sig av UC. Därmed är det bara UC som har ett sådant register.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Precis vad jag tänkte. Därmed syns dessa inte av andra aktörer. Saken är att jag fått anmodad att till inkasso betala in en skuld innan den 18/7-13 och som jag tolkar dem så måstepengarna vara hos dem den 18 för att jag skall slippa en missbruksregistrering. Trodde att jag skulle kunna få tills 26/7 när lönen kommer men de verkar ovilligatill detta. De medger avbetplan men då blir det en missbruksregistrering trots att hela skulden blir betald den 26/7.

Tänkte mest på om en sådan skulle göra att andra aktörer nekar en framöver pga en sådan men då måste de ju använda UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp